Çalışanları işyerinin olumsuz etkilerinden korumak, rahat ve güvenli bir ortamda çalışmalarını sağlamak iş sağlığı ve güvenliğinin korumak ilk amacıdır.
İş kazaları ve meslek hastalıkları sebebiyle oluşabilecek iş gücü ve iş günü kayıplarının en aza indirilmesi, dolayısıyla iş veriminde artışın sağlanmasıyla üretimin (ürün ve/veya hizmet) korunması iş sağlığı ve güvenliğinin amaçlarından biridir. Çalışma ortamlarında alınan tedbirlerle, işletmeyi tehlikeye sokabilecek yangın, patlama, makine arızaları ve devre dışı kalmaların ortadan kaldırılması işletme güvenliğini sağlayacaktır.
Yararları Nelerdir ?
- Zararla sonuçlanabilecek olası tehlikelerin önceden tespiti ve gerekli önlemlerin alınması,
- Çalışanları işyerinin olumsuz etkilerinden korur, rahat ve güvenli bir ortamda çalışmalarını sağlar,
- İş kazaları ve meslek hastalıkları sebebiyle oluşabilecek iş gücü ve iş günü kayıplarının en aza indirgenmesi, dolayısıyla iş veriminde artışın sağlanmasıyla üretimin (ürün ve/veya hizmet) korunması,
- Çalışanların memnuniyeti, müşteri memnuniyeti ve üretim maliyetlerinde azalma,
- İş kazası ve meslek hastalıklarının oldukça yüksek maliyetlerini en aza indirmek,
- Çalışma ortamlarında alınan tedbirlerle, işletmeyi tehlikeye sokabilecek yangın, patlama, makine arızaları ve devre dışı kalmaların ortadan kaldırılması işletme güvenliğinin sağlanması,
- Resmi makamlar önünde, organizasyonun iş güvenliğine karşı duyarlı olduğunun kanıtlanması ve yasal ceza riskinin azaltılması,
- OHSAS 18001, ISO 9001:2000 ve ISO 14001 ile uyumludur, mevcut kalite sistemi OHSAS 18001’i de içererek var olan alt yapı geliştirilir ve daha kapsamlı hale getirilir.
- Çalışanların sağlığını dolayısı ile verimliliği ve üretimi de artar.
TS 18001 (OHSAS) Standardı
1.KAPSAM
2.ATIF YAPILAN STANDARTLAR
3.TERİMLER VE TARİFLER
4.İSG YÖNETİM SİSTEMİ UNSURLARI
4.1 GENEL ŞART
4.2 İSG POLİTİKASI
4.3 PLANLAMA
4.3.1 Tehlike Tanımlaması, Risk Değerlendirmesi ve Risk Kontrolü İçin Planlama
4.3.2 Yasal ve Diğer Şartlar
4.3.3 Hedefler
4.3.4 İSG Yönetimi Programları
4.4. UYGULAMA VE İŞLETME
4.4.1 Yapı ve Sorumluluk
4.4.2 Eğitim, Bilinç ve Yeterlilik
4.4.3 Danışma ve İletişim
4.4.4 Dokümantasyon
4.4.5 Doküman ve Veri kontrolü
4.4.6 İşletme Kontrolü
4.4.7 Acil Durum Hazırlığı ve Bu Hallerde Yapılması Gerekenler
4.5. KONTROL VE DÜZELTİCİ FAALİYET
4.5.1 Performans Ölçümü ve İzleme
4.5.2 Kazalar, Olaylar, Uygunsuzluklar, Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler
4.5.3 Kayıtlar ve Kayıtların Yönetimi
4.5.4 Tetkik
4.6. YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ